Kommunikation är viktigt

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Alla företag behöver på ett eller annat sätt kommunicera med sina kunder. Dessutom är tillgänglighet viktigt. Kunder måste kunna nå dig och det är inte alltid du får en andra chans om du missar en potentiell kunds påringning. Det kan också vara bra att ha en växel, det spelar idag ingen roll om den är fast eller molnbaserad. De flesta större mobiloperatörerna har idag enkla och prisvärda molntjänster. Det finns många telelösningar på marknaden idag och därför kan det vara bra att göra en analys av vad ditt företag behöver. Det ska vara enkelt att kommunicera med sina kunder!

 

Automatisk växel för enklare kommunikation

En växel avser kort sagt den funktion som förmedlar samtal internt och externt. Växeln kan vara helt automatiserad eller manuell. Idag går allt fler mot automatiserade eftersom det är billigare, men självklart är det inte samma sak som personlig service. En automatisk växel innebär att kunden ringer in till dig och en automatisk telefonist svarar. Kunden får då olika val och knappar sig fram till rätt person. Idag är det den vanligaste växellösningen. En digital växel kan också vara mer avancerad där det går att koppla samtal mellan anställda. Det finns även automatiska funktioner där de anställda lägger in sin tillgänglighet och när de inte är på plats kopplas samtalet vidare.

Analys av ditt behov

Innan du skaffar telelösningar till ditt företag bör du göra en behovsanalys. Du ska hitta rätt nivå och rätt tekniska lösningar. Lösningarna ska vara prisvärda så att du inte betalar för mer än du behöver. Du måste också fundera på vilken operatör du vill anlita. Det varierar såklart en hel del mellan olika operatörer. Är du osäker så går det att anlita företag som gör analysen åt dig och sköter alla detaljer. Det kan vara prisvärt att ta hjälp av proffs för bästa pris och lösning.